Velkommen hos Designing Human Technologies, hvor vi kigger på ny såvel som gammel teknologi. I dette indlæg ser vi nærmere på virtual reality teknologi.
Teknologiske fremskridt i de senere år har banet en ny måde at opleve på, hvor kunderne kan praktisere det virkelige liv i et imaginært miljø – gennem Virtual Reality (VR) og Augmented Reality (AR). Disse to buzzwords, der driver teknologiverdenen i dag sammen med AI og Automation, har omdefineret de strategier, organisationer tager i deres løb i dag. Det skriver de hos kilden Analytics Insight.
Virtual reality er afgrænset som brugen af computerteknologi til at skabe et simuleret miljø, der bringer en helt digital verden til det menneskelige sind. Omvendt bygger AR computergrafik, som kan ses i et normalt miljø. I de sidste par år er både AR og VR gradvist blevet vedtaget inden for industrier, fra sundhedsydelser til detailhandel og underholdning. Vi er super begejstrede hos Designing Human Technologies.
Mens AR og Virtual reality hurtigt udnyttes af virksomheder, forudses det, at begge teknologier vil forårsage en forstyrrelse i verdensøkonomierne og drive den nye ændring til digital transformation i de kommende år. Med disse eskalerende udviklinger er her de top 10 Virtual Reality (VR) og Augmented Reality (AR) tendenser til at passe på for 2020:
Integration af AI med AR og VR
I løbet af de næste år vil flere og flere udviklere og ledere bygge og diskutere integrationen af kunstig intelligens med AR og Virtual reality. Den avancerede teknologi inden for AI gør det muligt for computere at visualisere tingene gennem et kamera og forstå dem, hvilket bliver en vigtig teknologi til at gøre livet bedre.
Med denne integration vil virksomheder også være i stand til at drive mere indsats mod digital. Det forventes, at maskinlæringsalgoritmer, der lader disse funktioner blive mere sofistikerede og dygtige. Det skriver de hos kilden Analytics Insight.
Virtual reality (VR) og AR i undervisning og træning
AR- og VR-teknologier siges at have bedre brugssager i uddannelsessektoren. Det forudses også, at begge teknologier er den næste store tendens inden for uddannelse og fremtiden for læring. Gennem virtual reality kan studerende praktisere kirurgi eller konstruktion på samme måde som ting sker i den virkelige verden uden nogen form for risici. På den anden side med den øgede virkelighed er det muligt at sende information til studerende i realtid om farer, målsætninger eller bedste praksis. Der er heller ingen usikkerhed om, at dette vil styrke efterspørgslen efter udviklingsvirksomheder til uddannelsesapps i de kommende år. Det skriver de hos kilden Analytics Insight.
Den nye VR-drevne underholdning
I et par år blev det forudsagt at bruge VR til underholdning. Og nu med udviklingen af headset, har vedtagelsen af VR i hjemmet foregået pludseligt. Udviklere og hardwareudviklingsselskaber fokuserer også på og gør deres indsats for at skabe de perfekte apps.
Da applikationer og brugere skifter mod mobil, vil VR-instillerede headset blive bygget i et forsøg på at forbedre den virtuelle oplevelse, f.eks. Øjenvandssporing og øget synsfelt. Det skriver de hos kilden Analytics Insight.
Det langtventede Half Life 4, er også udelukkende et VR-spil som det ser ud.
AR gør shopping lettere
AR er det mest bemærkelsesværdige buzzword i 2019, da næsten 100 millioner brugere forventes at udnytte AR-drevne indkøbsteknologier i år. Udbruddet af AR-aktiverede mobile enheder gør industrien til at være robust og moden med hensyn til at bruge avancerede teknologier.
Brug af denne teknologi blandt udviklere, detailhandlere og kunder som en del af deres daglige oplevelse gør også shopping lettere. Det skriver de hos kilden Analytics Insight.
AR i stigende grad udvides til køretøjer
Da diskussionerne om autonome køretøjer er nået i dagens forstyrrende verden, kan det stadig tage et par år mere at se, at fuldstændige autonome køretøjer bliver en integreret del af vores hverdag.
I mellemtiden har mange bilfabrikanter vist øget interesse for en lang række andre AI-baserede teknologier, efterhånden som AR skrider frem til at omdefinere den måde, folk flytter og rejser på. Desuden inkluderer to af de mest vitale tendenser til teknologiske forstyrrelser, der vil blive set i den kommende tid for at blive implementeret i de nye køretøjer, anvendelse af stemmeassistenter og AR i bilen. Det skriver de hos kilden Analytics Insight.
AR finder vej til indendørs navigationssystemer
Indendørs navigering er en af de mest tilsyneladende anvendelsessager til AR-teknologier. Det forventes, at den gennemsnitlige forbruger får deres første virkelige smag af sit potentiale i år. Da enkeltpersoner stærkt bruger korttjenester fra Google og Apple til at komme sig rundt uden for, står indendørsnavigation til at være det anvendelsessag, der sprænger offentligheden væk. Det skriver de hos kilden Analytics Insight.
AR-teknologi til virksomheder
Nogle sektorer som medicinske, militære og virksomhedsløsninger er begyndt at bevise værdien af at integrere AR med headset og smarte briller. Batterilevetid er en af de største nuværende modvind for AR-teknologi. For året 2019 er Microsoft HoloLens 2 sandsynligvis det mest forventede produkt i dette rum. Og virksomheden forventer at implementere sin teknologi ved at demonstrere fremskridt, som det bragte råbehandlingsstyrke, batterilevetid og bærbarhed. Andre producenter forventer også, at fremtiden for den øgede virkelighed vil stige i erhvervssektoren. Det skriver de hos kilden Analytics Insight.
Samarbejde og fjernhjælp
Samarbejde som konferenceopkald er typisk dybt af manglen på en direkte personlig tilstedeværelse. AR kan dog oprette indstillinger med blandet virkelighed, hvor alle på et konferencesamtale kan se hinanden i et mere socialt befordrende miljø. For at give et realistisk præg på dette bevæger Microsoft sig fremad med en beta af et videosamtalesystem, der udsætter AR for at skabe repræsentationer af holografisk stil af deltagerne. Det skriver de hos kilden Analytics Insight.
VR-aktiveret indfødt reklame
I virtuelle formater har forbrugerunderholdning fået trækkraft i længe nu. For eksempel er frigivelsen af Oculus Quest planlagt at omfatte en ny Star Wars-serie, der er helt forestillet i VR. Da virtual reality bliver et levedygtigt indholdsformat i lang form, vil vi se sager om udvidet brug i naturlig reklame. VR vil tilbyde brugerne en en-til-en forståelse af produktet gennem praktiske oplevelser som en helt problemfri del af brugergrænsefladen. Det skriver de hos kilden Analytics Insight.
Markedsudvikling påvirket af VR
For at få succes i markedsføringen er en bedre forståelse af produkterne og tjenesterne, især inden for farmaceutiske produkter, biler, industrielt udstyr og sådan anden industri, meget vigtig. Så virksomhederne laver nu VR-drevet produktdesign for at skære hindringerne for at skabe integrerede arbejdsgange. Denne VR-udvikling vil også være medvirkende til produktdiskussioner i et delt, praktisk talt simuleret miljø.
Tak fordi du læser med. Hos Designing Human Technologies er vi interesseret i at tale om teknologi, der gør gavn for mennesker. Vi håber du er blevet inspireret.