Vælg en side

Forsikringsselskaber kan høste betydelige fordele gennem en revidering af deres centrale IT-systemer. Afgørelsen af, hvilken tilgang forsikringsselskaberne skal vælge, afhænger af en række overvejelser. Det skriver McKinsey.

En forsikring er i sig selv en menneskeudviklet teknologi, som er med til at sikre mennesker, hvis der går noget galt. Et eksempel på denne menneskeskabte teknologi er Au Pair Forsikring Danmark, som tilbyder en fuld pakke med dertilhørende billig hjemrejseforsikring til au pair. Hos Designing Human Technologies ser vi teknologi som en nødvendighed for vores nuværende levestandard i verden. Det handler så om at se på teknologi, hvor man ser udover den tekniske del af teknologien.

I samme analyse påpeger McKinsey, at et forbløffende antal applikationslandskaber i hele branchen fortsat stoler på deres årtier gamle teknologier. Eftersom industriaktører har forfulgt konsolidering i årevis, har IT-bagenden ikke fulgt efter. Denne uopmærksomhed har i høj grad efterladt de fleste store forsikringsselskaber med parallelle eller overflødige systemer, der øger omkostningerne til både vedligeholdelse og udvikling af nye funktioner. Derudover har en hel del forsikringsselskaber besluttet at fokusere deres it-investeringer på selektive nye front-end-værktøjer med øjeblikkelig synlig effekt.

Forsikringsbranchen er i stigende grad afhængig af den digitale udvikling og teknologi for at udvikle produkter, vurdere skader og – vigtigst af alt – give kunderne en tilfredsstillende oplevelse. I dagens verden er informationsteknologi blevet en integreret produktionsfaktor, og den blomstrende insurtech-bølge har givet virksomhederne et glimt af, hvad de nyeste digitale teknologier kan tilbyde. Derfor skal kapacitet inden for informationsteknologi også grundlæggende ændre; for eksempel skal omkostninger styres gennem indkøb og leverandørstyring, applikationsudvikling og vedligeholdelse optimeret og informationsteknologi positioneret som en strategisk partner.

Da digitaliseringen accelererer og omfatter en stadig større andel af forsikringens værdikæde, er en forbedring i frontenden ikke nok. At opnå de fulde fordele ved digitalisering kræver realtidsdatatilgang såvel som udvikling af agile funktioner i kernesystemer. For at muliggøre denne vision skal de fleste forsikringsselskaber gennemgå deres grundlæggende systemer væsentligt og sammen med at omdanne deres overordnede forretningsmodel. McKinsey vurderer, at der er tre muligheder som kan hjælpe virksomheder med at nå dette mål: modernisere en ældre it-platform, opbygge en ny proprietær platform eller købe en standard softwarepakke. Mens hver og en har fordele og ulemper, er det at vælge den rigtige vej baseret på en cost-benefit-analyse afgørende for at levere IT-modernisering, os så derefter høste fordelene.

Værdien er på spil

En paraply er din forsikring mod regn

Forsikringsselskaber kan fange tre primære værdiområder ved at omdanne deres forretningsmodel og modernisere deres centrale informationsteknologisystemer.

Forøgede brutto skriftlige præmier og reduceret churnrate. Fleksible, digitaliserede produktsystemer gør det muligt for forsikringsselskaberne at gendanne deres produktinnovationsproces, hvilket ofte resulterer i en hurtigere tid til at markedsføre for kursændringer og nye produkter.3 På lignende måde kan digitalt aktiverede integrationsfunktioner og faktisk muliggøre en mere tilfredsstillende front-end brugeroplevelse og øget support til agentur og mægler salgsprocesser — en vigtig driver til salg. Alle fortalte, forbedrede og hurtigere processer forbedrer kundeoplevelsen og reducerer churn, som forsikringsselskaberne har set præmieforhøjelser fra 0,5 til 1,0 procent i P&C. Lignende effekter er også observeret i livsforsikring. Det skriver McKinsey.

Øget driftsproduktivitet. Produktivitetsfordelene strækker sig ud over IT. Faktisk motiverer forstyrrelserne i introduktionen af ​​et nyt kernesystem ofte forsikringsselskaberne til at revidere deres driftsopsætninger og tilpasse arbejdsgangsmekanismer og derved forbedre arbejdsorganisationen.

Vores benchmark 360 ° -forsikring viser, at spillere med moderniseret it er væsentligt mere produktive end deres kammerater med ældre it-systemer – for eksempel er det samlede antal politikker pr. Fuldtidsækvivalent, de opnår, mere end 40 procent højere. Det skriver McKinsey.

Rejseforsikring for au pair er der flere forsikringsselskaber, der tilbyder, herunder er der følgende udbydere:

  • rejseforsikring au pair hos tryg.dk
  • rejseforsikring au pair hos gouda.dk
  • rejseforsikring au pair hos aupairforsikring.dk

Reducerede IT-omkostninger

Når de er implementeret, kan moderne it-systemer reducere omkostningerne ved it-kernesystemer betydeligt ved for eksempel at køre på råvareshardware versus de mainframe-systemer, der i dag anvendes af mange forsikringsselskaber.

Vores benchmark 360 ° -forsikring viser, at it-omkostninger pr. Politik for spillere med moderniseret IT kan være 41 procent lavere end for spillere med ældre systemer inden for IT. Stadigvis kæmper nogle spillere med at realisere disse potentielle besparelser, dels på grund af manglende nedlukning af de gamle systemer og dels på grund af alt for komplekse konfigurationer og udfordringer i projektstyring. Det skriver McKinsey.