Vælg en side

Oprettelse af en webshop eller online butik er det næste naturlige trin for mange små virksomheder. Der er nogle grundlæggende overvejelser du bør gøre dig, og med adgang til store freelancere, kan du outsource dem til hjælp. Webshop teknologi eller teknologier har sit afsæt i computere og internettet. Det er altså meget IT-drevet, og teknologien har undergået en stor udvikling de seneste år. Der findes mange udbydere af webshop systemer, hvor Woocommerce og Prestashop er nogle af disse udbydere. Læs om, hvordan Kjærulff Copenhagen har skabt en succesfuld fysisk forretning for nu at tage skridtet videre til online hos oprindelse.dk

Eksempel på Prestashop webshop fra Kjærulff Copenhagen tøjbutik

I det følgende opstilles 5 ting, som er relevant for dig, hvis du vil gøre brug af webshop teknologi, hvilket vi hos Designing Human Technologies kan anbefale.

Få nogen til at opsætte dit websted (de tekniske ting)

Hvis du planlægger en webshop, er installationen naturligvis det vigtigste! Webshop systemets teknologi giver dig muligheden for at liste dine produkter eller tjenester, der udbydes til salg. På den måde kan kunderne komme online, læse alt om produkterne og derefter købe produkterne. Dermed bliver dit websted aktiveret til e-handel på internettet.

For at dette skal ske, bør du vælge den rigtige e-handelssoftwar, hvilket er en stor beslutning og måske en af de største i et onlineeventyr. Find en dygtig webshop-ekspert, således de kan oprette butikken til dig, og med den rigtige webshopsoftware kan du derefter starte og betjene din webshop selv, uanset hvor store dine tekniske færdigheder er.

At indstille et yderst komplekst system som personalet i din virksomhed ikke kan bruge, er meningsløst. Sørg for at dit system ikke er en superskræddersyet løsning. Brug noget tid på grundlæggende research om noget af den mest brugervenlige e-handelssoftware, såsom, WordPress, ePages, Magento eller PrestaShop. Det vil hjælpe dig med at tage den rigtige beslutning.

Få en ekspert til at opsætte din webshop. Der er mange firmaer, som kan hjælpe dig med en webshop, hvor et fundament i WordPress, kan anbefales.

Find en logo-designer

Overraskende nok har mange virksomheder ikke et logo, som en del af deres brand. Denne mangel kan koste dig kunder, især hvis de brugte dine tjenester før og var glade, men kan ikke helt huske dit navn. Et logo er som reelt en vigtig visuel påmindelse for kunder, om hvem du er, og hvad du gør. Det kan bruges på tværs af dit markedsføringsmateriale, og bør være et omdrejningspunkt for din webshop. Fantastisk logo-design kan i høj grad outsources til dygtige freelance-designere, og de kan således samarbejde med dig om at designe et logo. Dermed bliver det muligt at lave et logo, der klart formidler din besked og dine forretningsværdier. Logoet er nøglen i din virksomheds kommunikation, som kunden forbinder dig med. De vil se det på dit webshopssystem, igen på emballagen, samt når deres ordre ankommer, såvel som på dine skræddersyede visitkort, sociale medier og meget mere. Dette er branding 101. I betragtning af de mange forskellige måder, som du kan bruge dit logo på, er det bestemt investeringen værd at få et professionelt designet logo til dit firma.

Få et professionelt tilpasset logo-design via freelancere på eksempelvis Amino.

Pas på dine produktbeskrivelser på din webshop

Det er overraskende, hvor mange mennesker synes, det er fint at skrive deres egne produktbeskrivelser, med fuld oversigt over vigtigheden af ​​nøgleord. Store produktbeskrivelser er en videnskab, og der er så meget mere ved dem end bare at beskrive det enkelte produkt. Du skal angive detaljer, men ikke for meget, du skal kopiere den samme detalje med flere genstande, men sørg for at være klar over, hvad der er forskellen mellem produkterne, såsom farve, størrelse eller smag.

Selvfølgelig skal du bruge nøgleord, og dette kræver dygtig forskning og en forståelse af søgemaskineoptimering for at sikre dig, at du vælger de rigtige. Du skal også bruge nøgleordene med skøn og du bør også være kreativ med hensyn til dine beskrivelser. Hvis du sælger organiske, håndlavede chokoladestjerner, er der et særligt detaljeringsniveau, der kræves i din beskrivelse for at sikre, at folk finder dit produkt. Din beskrivelse skal også få dem til at engagere sig i produktet, så de vil købe det mere end din konkurrents chokoladestjerner. Det kan være udfordrende til at starte med.

Mange freelancere og SEO-specialister har skrevet produktbeskrivelser længe, og de fleste af dem har nu stor ekspertise som et resultat af mange års praksis! De ved, hvordan man beskriver chokoladestjerner på flere måder, end du måske kan forestille dig!

Ansæt en tekstforfatter eller SEO-specialist til at skrive dine produktbeskrivelser.

Få din webshop til at rangere højt på søgemaskiner

Når din webshop er startet, skal du have folk til at finde den og lære mere om den, så en lille smule søgemaskineannoncering (SEA) og søgemaskineoptimering (SEO) er vigtig. Du kan bruge bogstaveligt talt dage på at læse og lære om SEA og søgemaskineoptimering, men for en meget rimelig investering kan en ekspert gøre det for dig og sætte dig et skridt foran din konkurrence.

Når en webshop er oprettet, tror du måske, den er færdig, men vent, indtil SEO-eksperten får fat på det! Dine overskrifter, underoverskrifter, selv hele afsnit skal ændres, så indholdet optimeres til internettet. Et godt optimeret websted sparer ikke kun penge på reklame, det forbedrer effektiviteten af ​​den reklame, du investerer i, fordi indholdet er designet til at passe til det, markedet søger efter, plus du har betalt for at forbedre dette med annoncering.

Nøglen er at få dit websted analyseret og derefter implementere de råd, der kommer herfra om nødvendige ændringer. Du kan også drage fordel af nogle vejledninger om, hvordan du administrerer annonceringsprocessen, hvordan du administrerer bud og skitserer løbende annonceplanlægning, så du kan fortsætte med at markedsføre din virksomhed uge til uge, måned til måned og udvikle en konsekvent optimeret marketingstrategi.

Få din webshop vist på Google. Kontakt en ekspert i søgeordsoptimering, samt annoncering online, og hør mere om mulighederne for at blive fundet på Google.

Fortæl verden om din webshop med en pressemeddelelse!

Nu, hvor din webshop er blevet konfigureret succesfuldt, og dit nye logo er front og center af dit design, og funklende som en juvel, og du har nogle virkelig stærke produktbeskrivelser (til dine fantastiske produkter selvfølgelig!), og det overordnede websted er blevet analyseret og optimeret, er det blevet tid til, at du skal fortælle verden, hvor det sker!

Uden tvivl vil du have eksisterende kunder og vigtige kontakter i dit netværk, der har brug for at vide, at de nu kan købe dine produkter og tjenester online. Den bedste måde at fortælle det til dem alle på er med en stor pressemeddelelse skrevet af en professionel PR-person. Denne PR-meddelelse vil naturligvis indeholde dit logo og give centrale oplysninger om din webshop, som f.eks:

  • Hvorfor du besluttede at forgrene dig til online-salg og hvad fordelene er for kunden, når nu de kan få adgang til dine produkter og tjenester online.

At tage springet til online-salg er en stor ting, og det kan i høj grad tage din virksomhed til det næste niveau. Men al tid og kræfter med planlægning og udvikling af din webshop spildes fuldstændigt, hvis det ikke er gjort på den rigtige måde. Der er rigtig mange freelancere derude, der kan gøre alt du har brug for og mere for til! Her er du virkelig sikker på, at du får et stærkt og konsekvent engagement. Den tid, du sparer for at få nogen, der ved, hvad de laver til at oprette din webshop, er uvurderlig, og webshoppens succes vil ganske enkelt uden tvivl være din investering i tiden værd.

Tak fordi du læste med hos Designing Human Technologies.